Friday, December 5, 2008

Cari PC Games Untuk "Anak Buah" 2-5 Tahun


(sekadar video hiasan)


Setiap kali mengalihkan pungung gue dari depan LAPTOP, anak buah gue akan bergegas menggantikan tempat itu, mecapai mouse sambil menggerak-gerakkannya dengan matanya tertumpu di layar monitor. "Hek~~ ele.. macam tau... jak e-in (nama anak buah ) nie" kataku . tiap kali ku melihat tingkah lakunya bermain dengan mouse. TErcetuslah idea di kepala Otak gue untuk mendidikanak buah sulung ku itu agar CELIK komputer di usia 4 tahun. Biar dia bleh Ikut jejak langkah Paciknya ULAT PC. GAMES!! adalah langkah pertamaku untuk mendekatkannya dengan Komputer....

ok la di sini ada beberapa link Game On-line untuk mereka yang berumur 2-5tahun (ibu bapa). klu korang ada info lagi, nak tambah LiNK di bawah amatlah di hargai terutamanya games berunsurkan pembelajaran.
http://y8.com
http://www.ferryhalim.com/orisinal/
http://myscene.everythinggirl.com/games/games.aspx

Artikel Terkait



3 comments:

Neija13 said...

parok, ajar dia pkara basic dulu mcm mouse, left click, right click, screen, keyboard, button escape & button enter.. penting tu utk navigation hehe
my son pun pandai uda smua tu..umo br 3 thn ;-)
apa dia bikin? men game jua..

Farock Bukan Nama Sebenar said...

o~~ cenggitu ka nieja..... heheh klu aku men antam-antam jak.ba. Bg dia pegang mouse n carikan game yg samakan COLOUR. lepas tu tengok dia main.,. sampai boring. Penat dah aku ajar... tunjuk pakai jari ke screen.. Tapi.. masih gugup jg... NASIB-NASIB jak bu betul dia klik.. last-last aku tunggu dia GAME OVER la.. baru play lg. anak buah sy pompuan :-). huh 3 tahun dah ble main.. PC game~~ :-) Hebat IBUNYA ah!.. ble lawan adi PUTRA... nnti besar

Neija13 said...

wakaka!
aku pun xsangka dia bule adapt awal ;-)
biasa la ba tu.. anak2 skrg cepat blajar..
anak buah mu pun pandai nnt tu..pelan2 ba..
good ba kalo ajar men game.. tinguk dr sudut positive :-).. mind xercise tu

Post a Comment