Sunday, February 1, 2009

Cara Mudah Back Up Driver

Aku bukanlah orang yang mahir dalam ilmu perkakasan komputer, tetapi ramai kawan-kawan yang membenarkan ku MEROGOL komputer atau laptop mereka dengan rela. Semasa aku tulis post nie, aku baru jak balik dari memFORMAT komputer di Taman Semarak Tawau. Pengalaman Menginstall Ulang berpuluh-puluh (ratus) Operating Sistem di gunakan untuk menyelesaikan masaalah yang ada. Kepercayaan Yang di beri harus dimanfaatkan seperti menjaga komputer sendiri.

Masaalah yang selalu gue hadapi selepas memformat komputer ialah mencari DRIVER!! " No Devices?" . Bukan semua komputer dibeli di sertakan cd-drivernya Dan ada juga yang Bingung bila di tanya mengenai CD motherboard di beri ketika KO membeli komputer. mungkin mereka tak tahu kepentingan cd tersebut.

Sebuah software yang telah membantu saya dalam penyelesaian tersebut adalah DRIVER GENIUS. "Driver Genius" adalah sebuah perisian yang di gunakan Untuk mem-backup dan merestore driver hardware pada komputer. cara penggunaannya yang mudah membuatkan hati tertawan dan ingin mengkongsikannya dengan kawan-kawan pembaca sekalian.

Langkah satu.
Beli
DRIVER GENIUS di www.driver-soft.com
atau Download Full
, Driver Genius Pro v8.0.0. 3163.rar di Mediafire.com

Langkah dua
Jalankan driver genius3. Pilih Backup Driver & Klick (tanda) Driver yang hendak Di back-up.

Current Used Drivers :
untuk membackup driver yang sedang di gunakan oleh komputer


Windows Original Drivers : untuk membackup semua driver dari Windows.

4. tekan Next> untuk pilih jenis type backup yang di kehendaki. samaada type compress atau file gue cadangkan pilih Auto-Installer Archived yaitu *.exe.

5. pilih folder- tempat untuk file backup tersimpan nanti.

6. pilih Next - untuk menjalankan kerja-kerja me back-up Driver.

sambil menunggu kerja-kerja membackup selesai 100%, Manfaatkan masa itu dengan membakar rokok sebatang dua, sambil kena-kena Kopi O yang di sediakan Oleh tuan Rumah.

Untuk Merestore driver yang di back-up tadi.
Klick file Back-up berupa .exe tadi dan semua driver akan terinstal semula kedalam komputer.

Sekian Terima Kasih.
isa-ikut suka aku

Artikel Terkait



0 comments:

Post a Comment